Under 2023 startade HR Digi, tillsammans med aktiva inom branschen, Sveriges första HR Tech nätverk. Vi välkomnar nya medlemmar inför 2025
Du har en roll som inte funnits så länge i svenska organisationer och en roll som också har många olika namn. Den kan kallas HRIS ansvarig, HR Tech ansvarig, digitaliseringsansvarig HR, HR Strateg med tech som fokusområden osv.
Antalet personer som innehar denna typ av roll växer stadigt men till idag har det varit svårt att hitta sina kollegor då det hittills inte funnits någon mötesplats där utbyte av erfarenheter och kompetensutveckling kan ske oberoende av leverantör. Därför startar HR Digi nu ett nätverk för dig!
På våra nätverksträffar har du möjlighet att träffa personer inom ditt unika yrkesområde från olika organisationer och branscher. I en roll som är så pass ny på marknaden i Sverige är det viktigt att kunna mötas och diskutera hur man formar och utvecklar sin roll och utvecklar sin kompetens. På många företag och organisationer är det ofta så att den som innehar rollen idag, själv har definierat innehållet i rollen.
Genom att mötas och diskutera med andra har du i det här nätverket möjlighet att utveckla dig, utbyta erfarenheter och hitta nya, spännande samarbetsformer vid våra regelbundna nätverksträffar samt utveckla din förståelse för tekniken, trender och händelser i omvärlden.
Den gemensamma nämnaren på våra träffar kommer vara nätverksdeltagarnas intresse och driv att utbyta erfarenheter, där ditt bidrag är ditt personliga engagemang och din erfarenhetsdelning. Självklart kommer vi att också att kunna ta in externa föreläsare vid tillfällen när gruppen behöver inspiration från externa specialister.
Nätverksledare är Anna Carlsson som till vardags bland annat driver HR Digitaliseringspodden och utbildar och föreläser som specialist på området HR Tech i sitt bolag HR Digi. Anna kommer också att bidra med miniföreläsningar på områden som omvärldsbevakning mm när det passar ämnet som deltagarna beslutat och deltagarna önskar det.
Träffarna genomförs cirka fem gånger per år med tre på våren (ett fysiskt och två digitalt) och två på hösten (ett fysiskt och ett digitalt). Första träffen är fysisk och har fokus på att lära känna varandra och knyta kontakter samt gemensamt diskutera och prioritera ämnen för framtida tillfällen.
Genom att anmäla dig till nätverket respekterar du också sekretessen inom gruppen då utvecklande nätverk bygger på tillit.
Gruppen kommer också att använda sig av en stängd grupp på LinkedIn för informationsdelning och WhatsApp för snabba meddelanden och frågor mellan medlemmarna där LinkedIn inte alltid är det bästa verktyget. På det sättet hoppas vi att vi alla enkelt kan bygga våra relationer även utanför träffarna.
Vi träffas och alternera mellan olika veckodagar på morgonen (ej måndagar / fredagar) och de fysiska träffarna sker på central plats i Stockholm.
Nätverket är ej öppet för konsulter eller leverantörer. För konsulter har vi ett annat nätverk.
Träffar: 6 per år
Var: Två fysiska träffar centralt i Stockholm samt 4 digitala över Zoom.
Kostnad: 10000 kr ex moms per år (inkl. förtäring vid fysiska träffar)
Anmälan: För att anmäla dig gå vi denna länk - Frågor? Skicka ett mail till hej@hrdigi.se!
När vi har mottagit din anmälan kommer du inom kort att få ett mail med ytterligare information. Iinbjudan till vår Whatsapp grupp kommer vid årsstart
Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna oss på hej@hrdigi.se eller ring Anna Carlsson på telefonnummer 0735-982975
Anna är en senior projektledare, utbildare och rådgivare som har arbetat med HR-digitalisering sedan 2012. Vidare driver hon även HR Digitaliseringspodden. Annas bakgrund är inom ledarskap, affärsanalys, affärsutveckling och IT. Hon är en engagerad digitaliseringscoach med fokus på att skapa lönsamma förändringar i hur organisationer arbetar med stöd av digitala verktyg där medarbetaren är i centrum.
Se del 1 av den intervjuserie som Personal och Ledarskap har gjort med Anna "En digital hr-strategi är oundviklig" för att få mer insikt i varför du skall gå denna utbildning och vem Anna är.